dimecres, 28 de gener del 2009

Opinió El País 28/1/09

28 gener de 2009
EL país

INFORMACIÓN y MENTIRAS SOBRE BOLONIA

Molt interessant

No es cierto que España esté obligada a esta reforma universitaria por un pacto europeo

Los 'masters' serán imprescindibles tras una formación de grado muy básica

dilluns, 19 de gener del 2009

"Ningún alumno se quedará sin ir a la universidad por motivos económicos"

Mentides d'aquest tipus diu la Garmendia a una entrevista ahir al Levante.

"La ministra de Ciencia, que estuvo el pasado lunes en las dos universidades públicas de Valencia para presentar su Estrategia 2015, concedió una entrevista en exclusiva a Levante-EMV en el escaso tiempo que le dejaron los retrasos en el aeropuerto de Barajas y la apretada agenda. De sus palabras se desprende una visión idealizada de los campus, a pesar de la convulsión que están sufriendo

Maite Ducajú, Valencia

-Su Estrategia Universidad 2015 con la que pretende situar a las universidades españolas entre las cien mejores de Europa es una iniciativa que tendrá un alto coste. ¿Cómo va a afectar la crisis económica a esta propuesta y a las universidades en general?
-La crisis económica tiene una afectación general pero creo que el Gobierno ha dado muestras claras de hacer una apuesta: primero por las políticas sociales y, también, por las políticas educativas y formativas; y la Universidad española, la publica, ha sido una de ellas. El presupuesto, en un momento restrictivo generalizado, que estamos manejando para 2009 contempla un 6 por ciento de incremento respecto a los presupuestos de 2008 y, concretamente, en la política de becas donde desde 2004 ha aumentado casi un 58% la partida presupuestaria. Nuestro compromiso es que por dificultad económica, en esta coyuntura que estamos, no haya ningún estudiante universitario que por motivos económicos tenga que prescindir de su formación en la universidad española. Estamos ahora mismo estudiando esa dotación presupuestaria que alcanza casi los 700 millones de euros, una posibilidad de incremento para el año siguiente.
-Los rectores le mostraron su preocupación por la reforma del Proceso de Bolonia. ¿Llegarán a tiempo de ponerlo en marcha en 2010 como es el compromiso? Da la impresión de que no. Algunas universidades se quejan de tener a estudiantes protestando y se sienten dejados del ministerio. ¿Qué les responde?
-Por partes. Creo que sí vamos a llegar a tiempo. Ahora mismo tenemos 33 universidades públicas y privadas que están ya cursando grados adaptados al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), un total de 163 titulaciones. Hay ya más de 800 titulaciones que están en proceso de verificación en la Agencia de Evaluación. Esto se acerca casi al ecuador del total de titulaciones adaptadas al nuevo sistema. Creo que vamos a muy buen ritmo. Es verdad que es un proceso que contempla un cambio considerable, que tiene una administración importante detrás que tenemos que apoyar y que estamos apoyando. Tenemos una partida de trece millones de euros que va a ayudar a esta implementación de titulaciones, tenemos otro presupuesto de tres millones de euros que ayudará a la gestión. Estamos permanentemente apoyando.
-Pero ¿por que se está dando tan poca información sobre esta reforma? Los estudiantes que protestan se preguntan si el "hijo del obrero"0 podrá continuar matriculándose en la universidad.
-Parte de esta presencia que estamos teniendo todo el equipo de dirección del ministerio por todas las universidades españolas, hemos visitado un total de 47 universidades, entre públicas y privadas, 37 públicas de las cincuenta en total. Es un número importante de universidades. Tenemos el compromiso de visitarlas todas y de reunirnos con sus consejos de gobierno, que nos parece el marco adecuado para poder explicar la Estrategia Universidad 2015 y, dentro de la estrategia, la adecuación del EEES. Es la oportunidad que tenemos tanto el secretario de Estado y yo de poder responder en directo a cualquier preocupación o inquietud de los colectivos.
-¿Qué es Estrategia 2015?
-Se pretende situar a las mejores universidades españolas dentro de las cien mejores de Europa. Es un conjunto de medidas y actuaciones enfocadas a los cuatro ámbitos de actuación dentro del marco universitario: las misiones de la universidad, de las personas, las capacidades y el entorno del campus"

dijous, 15 de gener del 2009

Garmendia presenta l'estratègia 2015 a València




El passat Dilluns 12 de Gener vam tindre el plaer de rebre tant a la Politècnica com al Rectorat de la Universitat de València a la ministra de Ciència i Innovació,Cristina Garmendia.

L'anunci de la visita es coneix públicament 10 hores abans de la seua arribada, rodejada d'un gran secretisme suposem per por a posar en peu el moviment antiBolonya de la Universitat de València ja que la ministra venia a presentar "L'estratègia Universitat 2015",un projecte que suposa com a punt de partida "l'adaptació de les universitats espanyoles a l'Espai Europeu d'Educació Superior"(paraules textuals de la web del Ministeri de Ciència i Innovació). Aquesta estratègia, disfressada de modernització de la universitat (més competitiva, més internacionalista i homogeneitzada, més innovadora i amb major prestigi), és explicada pel mateix Ministeri amb perles del tipus "implicació del sistema universitari en el canvi econòmic","sistema universitari millor finançat", "incrementar el valor social i econòmic del coneixement","impulsar en el marc de la tercera missió universitària el creixement econòmic","recolzar les necessitats econòmiques del país", o "avançar en una societat basada en el coneixement (...) més potent econòmicament".Son tot paraules textuals del Ministeri.

Massa freqüent la paraula "economia" en l'àmbit de l'ensenyament superior en aquest cas, no?

Com no podia ser d'altra manera al voltant d'un centenar d'estudiants ens vam reunir a les 19.00 hores a les portes de Rectorat,on un fort cordó policial ens impedí no sols passar a escoltar i fer públiques les nostres reivindicacions, sinó ni estar davant la porta, havent de col.locar-nos a un costat de la porta de l'edifici (teòricament públic) on es mantenia una reunió a porta tancada de la ministra amb el Consell de govern i principals autoritats de cada facultat.

Vam desplegar pancartes, vam cridar, i vam xiular en protesta contra aquell acte a porta tancada i contra Bolonya.No van deixar entregar el nostre manifest(prèvia identificació de dos estudiants) ni entrar cap representant o portamveu nostre a la reunió (on han quedat la democràcia i la paraula ...ah).Uns set estudiants van posar-se a la vorera d'enfront a Rectorat i un grup de policies els van identificar, retenir i demés....

Dues hores després d'estar allà de protesta, cap a les 9 de la nit, va eixir la ministra, vam reivindicar un referèndum, i vam cridar una vegada més NO A BOLONYA, pero ella es va clavar al cotxe com un llamp, per a després declarar a mitjans com el Levante que les protestes antiBolonya son completament minoritàries.

Aixó va ser tot. Açí teniu els comunicats de les assemblees abans i després de la visita, el comunicat de Tarongers, i la informació oficial de la web del Ministeri sobre l'estratègia 2015.

http://sites.google.com/site/prensaasambleasuv/comunicados/12ENE2009_Comunicado_Ministra.pdf?attredirects=0

http://sites.google.com/site/prensaasambleasuv/comunicados/13ENE2009_Visita_Ministra.pdf?attredirects=0

http://web.micinn.es/contenido.asp?dir=04_Universidades/AA@EU2015

Reculls de premsa www.aevprensa.tk



Desde l' assemblea de Tarongers volem comunicar el següent davant els fets ocorreguts davant del Rectorat de la Universitat de València el Dilluns 12 de Gener mentre la senyora Ministra de Ciència, Innovació i Tecnologia (reputa empresaria), Cristina Garmendia, visitaba aquest edifici:
El Dilluns 12 de Gener, un grup d' estudiants crítics amb l' anomenat procès de Bolonya, de forma quasi espontània, ens concentrem davant de les portes del Rectorat a les 19h. on la Ministra Garmendia estava exposant al Consell de Govern de la Universitat de València l' Estratègia Universitat 2015, segons la qual es vol fer de les universitats espanyoles unes universitats el més competitives posibles.
En arribar allí, un nombrós grup de Policies Nacionals ens impedixen l' entrada i identificàren a uns companys que només volien fer passar el manifest de les assemblees d'estudiants contra Bolonya. Després de impedir que ens situarem enfront de la porta van montar un cordó policial per a que els assistents a l' acte no tingueren ningún problema, suposant una vegada més i sense cap indici que la nostra actitut anava a ser violenta.
Un grup de 7 persones vam creuar Blasco Ibáñez i de seguida quatre policies, amb una actitut amenaçant, ens van exigir que tornàrem al lloc on tots els estudiants estàven concentrats. Finalment van procedir a l' identificació de quatre estudiants més amb les amenaces de multar-los amb 3000 euros pel simple fet d' estar en el carrer. Els demanarem el nombre de placa i el cap de la comanda policial ens va dir un fals, manifestante-ho a més a més (fet que es il.legal i que mostra un clar abus de poder). Amb actitud prou agressiva, va impedir que li ho preguntarema la resta de la comanda que, per cert,ens tingueren retinguts quasi mitja hora dient que estariem allí fins que ells volgueren.
Després que la senyora Ministra hagués abandonat l' edifici (molt apresuradamente), els estudiants abandonàrem Blasco Ibàñez tornant a les nostres respectives facultats, on continúeme mantenint els campamentos, havent sofrit una vegada més la repressió de les forces de l' Estat democràtic i una vegada més sense cap motiu, excepte el de defendre la no mercantilització de l'ensenyament de forma absolutament pacífica.

dijous, 8 de gener del 2009

CAP

Futurs historiadors diversos i geògrafs:

Exposició pública del Màster del CAP --> alegacions fins el 24 de gener

per si algú té ganes